FAQ: Support

Läs om t.ex. hur du registrerar din grill och hittar återförsäljare samt bruksanvisningar.

Hur hittar jag närmaste Weber-återförsäljare?

Det finns många Weber-återförsäljare med olika sortiment runt om i landet. Du hittar de återförsäljare som

finns närmast dig här.

 

Hur kan jag kontakta Weber?

Hittar du inte svar på dina frågor på den här sidan kan du kontakta Webers kundtjänst via e-post på info@weberstephen.se eller via telefon på +46 (0) 852502424
 
Måndag kl. 08.30–16.00.
Tisdag–torsdag kl. 08.00–16.00
Fredag kl. 08.00–14.30
(Obs! Telefonerna är stängda varje dag mellan kl. 12.00–12.30).

Jag har en konkret produktfråga – vem ska jag kontakta?

När du har frågor som rör Webers produkter är det allra enklast att du kontaktar din närmaste Weber-återförsäljare. De kan oftast hjälpa dig snabbt och enkelt. Kan återförsäljaren inte hjälpa dig kan du kontakta Webers kundtjänst via e-post på info@weberstephen.se eller via telefon på +46 (0) 852502424.
 
Måndag kl. 08.30–16.00.
Tisdag–torsdag kl. 08.00–16.00
Fredag kl. 08.00–14.30
(Obs! Telefonerna är stängda varje dag mellan kl. 12.00–12.30).

Var hittar jag bruksanvisningen och annan relevant information för min grill?

Du kan snabbt och enkelt ladda ner alla tillgängliga bruksanvisningar, sprängskisser och monteringsanvisningar för Webers hela sortiment. Webers produkter är indelade i ”Grillmodeller” och ”Grilltillbehör” och därunder är produkterna indelade i olika kategorier och underkategorier. När du klickar på en kategori eller en underkategori visas en fullständig översikt över alla produkter som ingår i kategorin. Klicka sedan på önskad produkt. Under respektive produkt hittar du beskrivning och specifikationer. Det är också här du kan ladda ner bruksanvisningar, sprängskisser och monteringsanvisningar.

Varför kan jag inte köpa alla Webers produkter från min lokala återförsäljare?

Webers återförsäljare är indelade i två olika kategorier som avgörs av varje återförsäljares sortiment och butiksinredning:

  • Premium-återförsäljare har ett brett sortiment av Webers produkter utställda året runt – allt från redskapsset, rotisserier och pepparkvarnar till de största Summit-modellerna.
  • Partner-återförsäljare har ett bra bassortiment framme i butiken under högsäsongen från mars till september.
Här kan du gå på upptäcktsfärd och ta reda på vilka återförsäljare som finns i ditt närområde
Varför ska jag registrera min Webergrill här på webbplatsen?
När du köper en ny Webergrill har du mycket att vinna på att registrera den här hos oss. Det gör du enkelt och snabbt genom att skriva in grillens serienummer och eventuellt ladda upp ett foto av ditt kvitto. Då sparar vi kvittot åt dig under hela garantiperioden. På så vis behöver du inte oroa dig för att förlora det eller inte hitta det om olyckan är framme.
 

 

En annan fördel med att registrera din grill är att du säkerställer att du alltid får den information och de nyheter som gäller just dig och din grill. Servicen kan också skräddarsys efter dina behov så att du enkelt håller dig uppdaterad.